Прихована загроза чи втрачена можливість: як компаніям розповісти про себе в інтернеті, щоб знайти найкращих працівників

  • Олександр Клімашевський

    digital-директор Ekonomika+ та медіаконсультант

Серед топменеджерів компаній досі панує думка, що перший контакт кандидата із потенційним роботодавцем відбувається через спеціалістів з наймання персоналу. Компанії докладають чималих зусиль, щоб оцінити рівень задоволеності кандидатів після співбесід, підвищити рівень доброзичливості та екологічності інтерв’ю, щоб якомога ближче наблизити процес скринінгу якостей кандидатів до дружньої бесіди.

Насправді у digital-first-реальності (перехід до якої пришвидшила пандемія COVID-19) пошукач здійснює перший контакт із компанією онлайн, навіть якщо ваші рекрутмент-процеси цього не враховують. Вже у 2019 році, за даними Randstad employer brand research, 96% опитаних українських спеціалістів перевіряли репутацію потенційного роботодавця, використовуючи, зокрема, сайти з відгуками й огляди онлайн. Таким чином, ваш бренд роботодавця функціонує онлайн незалежно від того, приділяли ви цьому увагу чи ні.

Можливо, автор, зважаючи на професійний напрям діяльності, перебільшує значення відкритої інформації про компанію онлайн для пошукачів? Мовляв, репутаційні скандали щодо неналежного ставлення до працівників повсякчас набувають розголосу в українському сегменті соцмереж, однак це досі не призводить до миттєвих проблем у бізнесах-фігурантах. Власне, у боротьбі за бажаного спеціаліста замість бездушних речень на моніторі під незнайомими іменами завжди можна покластися на чарівність комунікації власних рекрутерів, запропонувати ширший соцпакет чи — як останній аргумент — використати нібито банальність — гроші. Але може так статися, що кандидат навіть не буде готовий поділитися з вами своїми cv чи портфоліо.

Вже у 2019 році, за даними Randstad employer brand research, 96% опитаних українських спеціалістів перевіряли репутацію потенційного роботодавця, використовуючи, зокрема, сайти з відгуками й огляди онлайн

Наприклад, дослідження технологічного HR-сервісу CareerArc виявило, що більшість кандидатів відмовились би від відгуку на вакансію після ознайомлення з негативними відгуками про роботодавця онлайн. А, за даними опитування іншого онлайн-сервісу для рекрутерів Ihire, проведеного у березні 2023 року серед 600 кандидатів у США, більш ніж 76% респондентів підтвердили, що вивчають інформацію про роботодавця перед тим, як надіслати резюме, з них 65,7% хочуть прочитати відгуки та рекомендації від співробітників компанії, щоб зрозуміти, яка насправді панує атмосфера в колективі.

Підписуйтеся на наш YouTube канал

Як же перетворити вільний онлайн-простір у союзника у найманні найкращих кандидатів навіть доступними внутрішніми ресурсами?

Пропоную почати з таких кроків:

  • Створюйте історії про лояльних та задоволених членів команди, стимулюйте їх поширювати свої success story. 
  • Це можуть бути як окремі цілісні довготривалі проєкти з власними каналами поширення, так і розосереджені, об’єднані лише спільним тегом пости чи корпоративні блоги.

Надихнутися можна проєктами глобальних брендів*:

1. Спільноти Salesforce Careers у Facebook, Х та Salesforcejobs в Instagram, які висвітлюють як спільне дозвілля членів команди, хобі, так і досягнення команд сервісу по всьому світу.

2. We are intel у Х та Instagram вдало поєднує контент про особисті інтереси працівників та їхні ролі й зони відповідальності у компанії, акцентуючи на пріоритеті створення умов для дотримання work-life balance у підрозділах.

3. Adobe пропонує своїм працівникам ділитися досвідом роботи чи досягненнями, використовуючи тег #AdobeLife та об’єднуючи контент на сторінці в Instagram Adobe life.

4. BBCgetin у Instagram фокусується на залученні молодих спеціалістів, які лише починають кар’єру. Редактори акаунта приділяють увагу можливостям для початківців у медіа та розповідають історії успіху та кар’єрного зростання.

5. Спільноти Marriott Careers у соціальних мережах є чи не найяскравішим прикладом використання storytelling у employer branding у форматі бліцінтерв’ю, історій кар’єрного зростання та вражень від внутрішньої атмосфери у командах готельного оператора.

Створіть та упорядкуйте сторінки з відгуками членів ваших команд.

Найпростіше для цього використати розділи офіційного сайту, звернувшись по допомогу з оптимізації для пошукових систем до SEO-спеціалістів. Це дозволить вивести сторінку в інформаційне поле зору потенційних кандидатів, які шукають розповіді про досвід роботи у компанії.

Крім того, це перший крок для захисту employer brand від атак несумлінних конкурентів чи інфотерористів, які, виявивши вразливість у насиченості інфополя об’єктивними відгуками, будуть вимагати оплачувати приховування чи видалення негативного досвіду роботи від умовних експрацівників.

Постійно моніторте онлайн-ресурси та соціальні мережі для пошуку відгуків про досвід роботи у вашій компанії чи оприлюднені конфліктні ситуації у робочих командах.

За змоги намагайтеся взаємодіяти з ними і висловлюйте альтернативну версію подій: зважайте, що ваша реакція може бути саме тим першим контактом для потенційного нового колеги навіть за декілька років після публікацій.

N. B. Огляд не містить прикладів employer branding у соціальних мережах українських компаній, бо редакція впевнена, що будь-яка українська компанія, що під час повномасштабної війни продовжує наймати спеціалістів, вже є прикладом для наслідування. 

Источник: delo.ua

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *