Високий суд Лондона виніс рішення на користь компаній з лізингу літаків у багатомільярдному судовому спорі щодо літаків, що залишаються в Росії після вторгнення в Україну у 2022 році.
Дублінська компанія AerCap, найбільший у світі лізингодавець повітряних суден, та кілька інших фірм подали до суду на страховиків, включаючи AIG, Lloyd's, Chubb та Swiss Re, в одному з найбільших страхових спорів, які коли-небудь розглядалися в Лондоні.
Лондонський позов стосувався майже 150 реактивних літаків та деяких двигунів, загальна вартість яких раніше досягала 4,1 мільярда євро, хоча врегулювання, зокрема у перший день судового розгляду в жовтні та згодом, зменшили цю цифру.
Суддя Крістофер Бутчер у короткому викладі свого рішення заявив, що літаки були втрачені, і «ця втрата сталася 10 березня 2022 року, коли російський закон заборонив експорт літаків та авіаційного обладнання з Росії».
Суддя додав, що санкції ЄС чи США не заважали страховикам виплачувати позивачам відшкодування за втрату літаків, які були здані в оренду російським авіакомпаніям.
Ірландія Дублінські лізингодавці літаків серед фірм, що постраждали від R… Читати далі
Сектор авіаційного страхування стикається з потенційно найбільшими втратами у своїй історії, втрати перевищуючи ті, що сталися після 11 вересня. Понад 500 літаків вартістю приблизно 10 мільярдів доларів (8,7 мільярда євро) опинилися в Росії після вторгнення в Україну в лютому 2022 року.
Західним лізингодавцям вдалося повернути частину літаків, але більшість залишається в Росії та досі експлуатується російськими авіакомпаніями.
Aercap є найбільшим гравцем у своїй галузі. На кінець минулого року вона володіла, управляла або мала на замовлення 3525 літаків, двигунів та гелікоптерів.
Лізингодавець окремо уклав деякі угоди з низкою російських авіакомпаній та їхніми страховиками. У 2023 році він стягнув загалом 1,3 мільярда доларів.