Алгоритм, що надає перевагу позитивним відгукам, оцінки користувачів, які нічого не купили, – це лише деякі звинувачення багатьох користувачів сервісу OLX, які були розглянуті Управлінням з питань конкуренції та захисту прав споживачів. Голова Управління знову оштрафував сервіс. Цього разу він становить понад 28 мільйонів злотих.
/ Анна Голашевська/East News / East News
Ті, хто нічого не купував, могли без проблем залишати оцінки на OLX, а ті, хто купував, не завжди мали таку можливість. Оманлива система оцінювання на OLX завершилася величезним штрафом від Управління з питань конкуренції та захисту прав споживачів. Це не перший випадок, коли Управління з питань конкуренції та захисту прав споживачів ставить під сумнів практику групи OLX. Раніше воно зобов'язало компанію змінити свою практику доставки.
OLX з незрозумілою системою оцінювання
OLX.pl – один із найпопулярніших сайтів оголошень у Польщі. Підприємці та приватні особи продають тут нові та вживані товари й послуги. Рішення про покупку, безумовно, мають бути легшими завдяки думкам інших користувачів. Теоретично, користувачі, позначені як «покупці», могли б залишати відгуки на OLX . Однак президент UOKiK отримав сигнали від користувачів, що це не завжди працює таким чином.
Реклама
«Я отримав негативний відгук від користувача, з яким навіть не зв’язувався . Я не отримував жодних повідомлень від цього пана ні телефоном, ні на OLX», – повідомляє Управління з питань конкуренції та захисту прав споживачів у своїй заяві, цитуючи коментар користувача.
Голова Управління з питань конкуренції та захисту прав споживачів пояснює, що користувачі OLX не знали, що «рейтинг може бути виданий особою, яка не здійснювала покупку, або навіть особою, з якою вони взагалі не контактували».
«Платформа дозволяла надавати відгуки на основі «досвіду транзакцій». Ті, хто лише запитував про продукт або показував контактну інформацію разом із пропозицією, також могли оцінити його. Це могло ввести в оману споживачів, які користуються порталом, та порушити їхні інтереси», – каже президент Управління з питань конкуренції та захисту прав споживачів. Томаш Хростни.
Згідно з дослідженням, замовленим Управлінням з питань конкуренції та захисту прав споживачів, думки є важливим джерелом інформації перед прийняттям рішення про покупку для 86% людей , які купують онлайн.
Понад 3 роки введення в оману користувачів OLX
Управління з питань конкуренції та захисту прав споживачів додає, що «Група OLX використовувала багатоетапний метод розрахунку загальної оцінки користувачів (…). Вона надавала більшу вагу позитивним оцінкам, ніж негативним , а також оцінки нижче половини шкали кваліфікувалися та представлялися як позитивні», – йдеться в повідомленні Управління.
«Голова Управління з питань конкуренції та захисту прав споживачів перевірив, хто і коли може публікувати відгук на веб-сайті OLX.pl, який алгоритм компанія використовувала для розрахунку кінцевих оцінок користувачів та як вона інформувала про чинні правила на платформі. За оманливу практику він наклав штраф на групу OLX у розмірі понад 28 мільйонів злотих», – йдеться у повідомленні Управління з питань конкуренції та захисту прав споживачів, опублікованому у четвер.
Компанія використовувала ці практики з листопада 2020 року по 31 липня 2024 року, а це означає, що користувачів вводили в оману протягом понад 3,5 років . Рішення про штраф у розмірі 28 420 869 злотих не є остаточним. Компанія має право подати апеляцію до Суду з питань конкуренції та захисту прав споживачів.
Для перегляду відеоплеєра потрібно увімкнути JavaScript у вашому браузері. Новини Polsat.