Спецпроект-дослідження delo.ua та YouControl
Кожну четверту топ-менеджерську позицію у світовому бізнесі сьогодні обіймає жінка, — про це свідчать дані глобальної доповіді компанії “Грант Торнтон” за 2017 рік. І поки що ці 25% — пік, якого досягли жінки у бізнесі у світовому масштабі. Порівняно із 2016 роком цей показник зріс лише на 1%. Але у глобальних звітах стосовно лідерських позицій українських жінок та їхньої участі у бізнесі статистика відсутня. Тож delo.ua разом з інформаційно-аналітичною платформою YouControl провели власне дослідження і отримали декілька цікавих інсайтів. Дізнавшись, що кількість жінок серед власників бізнесу 28,3%, тобто не набагато вище за світовий показник, ми вирішили запитати у шістьох спікерів Get Business Festival 2018, — які опції вирішення проблеми вони б запропонували. І ось що нам відповіли люди бізнесу.
Володимир Шевченко, співвласник Veterano Coffee, ветеран АТО
Я думаю, проблема у стереотипах, які нав’язуються ще зі школи. Дівчат виховують як майбутніх домогосподарок, а активну роль віддають хлопцям. Хлопці ріжуть, дівчата шиють, а те, що їм це може бути не цікаво, нікого не хвилює. Тому почати треба з виховання у школі, вводити обов’язковий курс підприємницької діяльності, курс психології. Потрібно пояснювати дівчатам, що вони можуть бути ким завгодно.
Олександра Альохіна, співвласниця сервісу індивідуальних молекулярних досліджень Myhelix
Такий розподіл склався внаслідок патріархальної культури. Насамперед, цю проблему потрібно вирішувати на законодавчому рівні, встановлювати ґендерні квоти для компаній, що формуються. Це зараз дуже популярно у Штатах. А далі самі жінки повинні працювати над собою. Шукати свій голос, проявляти активність. А бізнес можна вести різними засобами. Кожен може сам обирати, яким лідером він хоче бути.
Василій Ябрик, співвласник ООО “А.М.В. — Карпати”, ТМ “Крайна”
Мене дивує таке співвідношення, тому що я часто призначаю жінок на ключові позиції — вони більш сфокусовані. У моїх компаніях точно не 30% жінок на керівних посадах. Думаю, 50% або навіть більше. Вважаю, що власникам компаній та людям, що відповідальні за персонал, потрібно змінювати своє ставлення до жінок.
Ольга Ільюхіна, маркетинг-консультантка, авторка проекту “Здорове харчування для дітей
Знаю, що жінки менше ризикують, тому їм особливо важко почати власну справу. З тієї ж причини бізнеси жінок частіше невеликі та регіональні. Я відчула це на власному досвіді: мені було дуже непросто наважитись на звільнення з корпорації та заснувати свою компанію, тому я це робила поступово. Наступні кроки було робити легше, і у свій соціальний проект “Здорове харчування для дітей” я поринула миттєво. До речі, надихнув мене на цей крок SHE Congress, де талановиті жінки розповідали про свої успішні проекти, і де все було просякнуто ідеєю think big: думай глобально, не обмежуй себе однією вулицею, містом чи країною, заручись підтримкою блізьких людей та однодумців і вперед, тому що немає нічого неможливого!
Антон Колумбет, співзасновник компанії-виробника консервів I’mReady
Склалось так, що в нас є деякі культурні особливості, які створили поведінковий патерн. У підсумку виходить, що більшість жінок просто не бачать себе у підприємництві, тому що це додаткова відповідальність, а вдома чоловік, діти, собаки і взагалі — на позиції старшого спеціаліста теж непогано. Багатьом жінкам не вистачає амбіцій. А ті, в кого вони є, обганяють чоловіків.
Думаю, потрібно давати людям можливості, а вони, зі свого боку, повинні використовувати ці можливості. І справа не в тому, чоловік це чи жінка. Узагалі, співробітників важко знайти. Тих, що говорять, коли в них щось не виходить, а не просто перестають робити. Тих, що хочуть працювати, а не відсиджувати години та отримувати зарплату. Потрібно прищеплювати бажання досягати успіху. На жаль, ми не усвідомлюємо, що будь-яке завдання — це можливість, і виконавши його, ти можеш себе проявити. Незалежно від того, якої ти статі.
Світлана Бовкун, співзасновниця “Maker Faire Украина”, консультантка з нетворкінгу, активістка креативної економіки
Найперше підприємицями стають ті, хто хоче. А щоб захотіти, потрібно мати правильне світобачення, яке формується у ранньому дитинстві. Розуміти, що можна стати ким завгодно, незалежно від статі. Тому я вірю в зміни в освіті, поступове позбавлення від стереотипних фраз “це для хлопчиків”, “це для дівчаток”. Об’єктивно, це шлях у декілька поколінь.
Читайте також: Бути більше ніж 30%: Чому кількість жінок у бізнесі зростає так повільно
Источник: delo.ua